Klanttevredenheid

Relatie tevredenheidsonderzoek voor een adviesbureau

Voor een adviesbureau (20 fte) is een relatietevredenheidsonderzoek uitgevoerd onder klanten, prospects, missed prospects en medewerkers van het bureau zelf.

Aanpak:
Samen met de directie zijn de thema's vastgesteld en is de vragenlijst opgesteld. De te benaderen relaties werden eerst gebeld om namen, email-adressen en telefoonnummers te controleren en waar nodig te updaten. De relatiedatabase is daarmee meteen ook op orde gebracht. De respondenten werden geselecteerd op basis van contact met het bureau in de laatste drie jaar.
De vragen waren gericht op de kernkwaliteiten, het imago, de positie t.o.v. andere bureaus, de diverse processen en uiteraard de opdrachtuitvoering. De vragenlijst was dynamisch: per soort respondent specifieke vragen, omdat sommige respondenten wel en anderen geen projecten hadden gedaan met het bureau.

Resultaat:
Nieuwe leads, inzicht in klanttevredenheid en ontevredenheid, verbeterpunten voor de werkwijze van het bureau, ontwikkelpunten voor de adviseurs.

Imago-onderzoek voor een adviesbureau

Voor een adviesbureau (15 aangesloten zelfstandige consultants) is een imago-onderzoek uitgevoerd onder klanten, prospects, missed prospects.

Aanpak: 
Samen met de directie zijn de thema's vastgesteld en is de vragenlijst opgesteld. De te benaderen relaties werden gebeld en de interviews werden telefonisch afgenomen.  
De vragen waren gericht op de kernkwaliteiten, het imago, de positie t.o.v. andere bureaus, de processen en de opdrachtuitvoering. 

Resultaat: 
Inzicht in imago, klanttevredenheid en verbeterpunten voor het bureau.
<>